menu

Recordcampagne via CrowdAboutNow voor visrestaurant

Visrestaurant Pesca heeft maandagnacht een crowdfundingcampagne via CrowdAboutNow afgesloten met 152 procent. Het bedrijf wist hierdoor 761.046 euro op te halen. Naar eigen zeggen is Pesca nu het eerste restaurant in Nederland dat via crowdfunding zo’n groot bedrag ophaalt.

In de horeca is al veel geld opgehaald via de crowd maar deze campagne is dus de grootste voor een restaurant en als losse inzameling voor CrowdAboutNow. In een online artikel wordt zelfs gesproken over ‘het hoogste bedrag ooit via crowdfunding‘, maar dat is niet waar. Via andere crowdfundingplatforms worden regelmatig veel grotere bedragen opgehaald. En ook via CrowdAboutNow, waar Pesca de campagne had lopen, is er al eens eerder een groot bedrag opgehaald maar die was verdeeld over meerdere campagnes.

Socius haalde 1,4 miljoen op via CrowdAboutNow

Jongerenhuisvester Socius haalde in 2015 een totaalbedrag van 1,4 miljoen euro op, maar dat was verdeeld over vier losse campagnes. Dat ging destijds om campagnes waarbij mensen konden investeren in het vastgoed, maar ook waarbij toekomstige bewoners hun huur 24 maanden vooruit konden betalen voor de prijs van 22 maanden.

Restaurants in Amsterdam en Berlijn

Pesca heeft nu dus 761 duizend euro opgehaald voor haar campagne, waarvan het geld gebruikt zal worden voor het realiseren van een tweede restaurant in Amsterdam. Daarnaast wil het bedrijf de eerste stappen zetten om een internationaal begrip te worden door een locatie te openen in Berlijn.

Update: reactie CrowdAboutNow

Mark Laagewaard, directeur van CrowdAboutNow, is blij met het resultaat. “Een horecabedrijf dat €761.046 ophaalt via CrowdAboutNow, dat is uniek. Zeker omdat bij CrowdAboutNow investeerders niet intekenen op basis van rendementen en zekerheden. Het succes van de Pesca-campagne laat echt de kracht zien van het netwerk van Jos, Sven en het team en het geloof van deze groep mensen in hun concept en groeiplannen.”

Tags

Reacties